משאבות תעשייתיות לכל צורך

אם נחזור כמה אלפי שנים אחורה נגלה שבני האדם עשו שימוש במשאבות מים לאורך ההיסטוריה. במידה מסוימת גם הפתרונות המוצלחים ביותר של ימינו, מבוססים על אותו מנגנון שאיבה עתיק. למזלנו באמצעות הטכנולוגיה המתפתחת, המשאבות התעשייתיות(לינק) בהווה מבוססות על מנגנונים מתקדמים במיוחד והן בעלות מנוע חזק המאפשר שאיבה בלחץ גבוה – כך שזה לא מקרי שמכונות אלה מהוות חלק אינטגראלי מהפעילות השוטפת בכל ענפי התעשייה.

 

בכל ענף נמצא סוגי משאבות שונים, וזאת בהתאם לתהליכים או הצרכים המשתנים של כל מפעל ותחום עבודתו. הבחירה במשאבה תעשייתית נעשית תוך התכתבות עם חומרי השאיבה, אופן פעולתה וסביבת העבודה המיועדת בכל ענף. משאבות מינון למשל, הן אלו המבוססות על מנגנון זרימת נוזל קבועה. טכנולוגית היישום שלה מיועדת עבור ענפי התעשייה בהם יש חשיבות רבה להעברת נוזל בכמות מדויקת בכל פרק זמן קצוב.

את משאבות המינון הקטנות נמצא לרוב במערכות העירוניות ובבריכות שחייה, בענף החקלאות ובשוק המזון. לעומת זאת, המשאבות הבינוניות והגדולות מתאימות במרבית ענפי התעשייה, כאשר העוצמתיות שבהן משמשות לטפל במערכות מים ומערכות שפכים גדולות. עבודתה של משאבת המינון היא אוטומטית, וזאת כמובן על פי התאמתו של המשתמש או המתכנן – הוא זה שתפקידו לקבוע את ההגדרות הנכונות לסוג העבודה והנוזל.

 

משאבות פריסטלטיות למשל, הן משאבות מסוג הדחיקה החיובית, והן נפוצות בתעשייה הכימית, בשוק ייצור המזון, בכל הנוגע לטיפול בשפכים ועוד, וזאת בשל אופן פעולתן. במשאבה הפריסטלטית אין כל צורך באטם ציר במהלך השימוש בה, כך שמתאפשר מעבר מלא של הצינור במשאבה. אם כך, יתרונה הגדול של המשאבה הפריסטלטית מתבטא באפשרות להעביר מוצקים גדולים יחסית תוך מינימום פגיעה בהם.

משאבת החילזון גם היא משאבה מסוג הדחיקה החיובית המיועדת לאפשר העברת מוצקים תוך פגיעה מינימלית בחומרים הנשאבים. המשאבה קיבלה את שמה בעקבות צורת החילזון של הרוטור והסטטור, ודווקא לא בגלל מהירות עבודתה, אך קצב הזרימה הנפחי שלה יהיה פרופורציונלי למהירות הסיבוב, ואכן מדובר במהירות סיבוב נמוכה יחסית – שכן רמה זו היא המאפשרת העברת מוצקים בפגיעה מינימלית במוצקים.

 

משאבות אלו הן רק חלק ממגוון המשאבות בענפי התעשייה השונים, ויש חשיבות גדולה בהתאמה מלאה של סוג המשאבה לתחום השימוש הרצוי בה. כדי למקסם את פעילות המשאבה ועל מנת להימנע מגרימת נזק לחלקיה השונים, מומלץ להתייעץ עם גורם מקצועי שיוכל להבטיח עבורכם את הבחירה במכונה המתאימה ביותר לעבודתכם. המומחים של ברלין טכנולוגיות, ישמחו לייעץ ולהתאים לכם את המשאבה הנכונה לפעילותכם. צרו קשר

כתבות נוספות

משאבות

משאבות כשאנחנו חושבים על סרט קולנוע שאהבנו במיוחד, אנחנו לרוב

דילוג לתוכן