לשפר ביצועים ולהישאר בחיים – מערכות בקרה לתעשייה

ניטור רעידות, אטמים מכניים ומיסבים לבטיחות וביצועים

1יחידות העברת חום עם התקנת מערכת בקרה

משאבות חום חייבות לעבוד בצורה בטוחה ואמינה על מנת לשמור על רמת איכות גבוהה בתהליך הייצור. משאבות אלה חשופות בדרך כלל לעומסים גבוהים. לאי ספיקה של משאבה יכולות להיות השלכות חמורות, במיוחד אם נמלט ממנה שמן חם. דבר זה גורם לרגישות רבה לדליפות אצל מפעילים של מערכות העברת חום.

כתוצאה מכך, מהנדסים הולכים על חבל דק בעת תכנון אטמי ציר במשאבות העברת חום. בעוד שזה נורמלי שמים (בעיקר בצורת אדים) נמלטים דרך מרווח האיטום, כל הימלטות של שמן מעביר חום תיראה היטב.

לכן, למרות שיש לשמור על רמת דליפה נמוכה, מניעת עומס יתר על האטם היא קריטית. עומסים גבוהים על המשאבה הם תוצאה של טמפרטורות גבוהות והפרשי טמפרטורה גדולים, וכן תגובות פירוק שעלול להתרחש כאשר נוזל העברת חום נתון לעומסים תרמיים מוגזמים. באופן ספציפי, דלקים כבדים מתפרקים עם הזמן לדלקים קלים. ככל שאחוז הדלקים הקלים גדל כך גדלה סכנת הקביטציה כתוצאה מנקודת רתיחה נמוכה יותר של הדלקים הקלים.

דלקים קלים מאיצים את הבלאי של המשאבה ומופיעים בצורות רבות, ממרקם דמוי ביטומן ועד מוצרים מפוחמים. שניהם מאיימים על המסבים ואטמי הציר של המשאבות. שימוש בשמנים סינטטיים להעברת חום מפחית היווצרות של דלקים כבדים וקלים, אבל המשמעות של רמות הצמיגות והסיכה הנמוכות של חומרים אלה היא שיש להם גם חסרונות. העומסים, המייצרים שחיקה של על ידי חיכוך של נוזלים עם הסביבה על רכיבי האטמים המכניים הנתונים לחיכוך, גבוהים במיוחד.

היתרונות של ניטור רציף

מכשירי ניטור שאותם ניתן להוסיף מנטרים את האטם המכני, הטמפרטורה של המיסבים, רטט המשאבה ותנודות במנוע, ויסייעו במניעת נזקים והשבתה רציניים. אם אחד מהפרמטרים המנוטרים מגיע לסף ראשוני או משני שהוגדרו מראש, מערכות הניטור מתוכננות להגיב עם הודעות אזהרה או התראה מתאימות. הסטטוס מצויין ישירות במשאבה, לעיתים בצורה של הודעות SMS או “רמזור” כדי לאפשר למפעילי המשאבה להגיב במהירות. “ירוק” מציין פעולה רגילה.

ברוב המקרים, המשמעות של “צהוב” היא שיש לתכנן שירות למשאבה. דליפה חזקה או טמפרטורה גבוהה במיסב מצביעה על כך שהאטם החל להתבלות או שמיסב המשאבה דורש החלפה. רמה גבוהה של רטט מציינת יישור לא תקין או נזק לצימוד. אזהרה מראש זו אמורה לתת למפעיל הזדמנות לתכנן מראש החלפה או תיקון, ולמנוע הפרעות בלתי צפויות לייצור. עם זאת, אם הרמזור הופך “אדום” נדרשת התערבות מיידית הגורמת להפסקת הייצור.

נסיונות חיוביים

חברות תעשייתיות שהתקינו מוניטורים אלה מרוצות מתוצאות: מוניטורים מספקים להם דרכים יעילות להפיק את המירב מיחידות המשאבה שלהן, והן מעידות שמניסיונן השקעה במערכות ניטור משלמת את עצמה במהירות.
לדוגמא, במקרה של לקוח מסויים מערכות ניטור הראו כי 75% מהמשאבות לא היו מיושרות באופן תקין. יישור לא תקין גורם לרטט קיצוני הגורם לנזק ארוך טווח למיסב המשאבה וכשל מוקדם. דבר זה לבדו חסך לאותו לקוח נזקים בהיקף של כמה אלפי יורו.

חיסכון לטווח ארוך

יתרון נוסף של שימוש במערכות ניטור יבוא לידי ביטוי במהלך השנים הקרובות. מאחר שהמכשיר מזהה באופן אמין כאשר האטם נשחק לרמה קריטית יש הרבה פחות צורך בתחזוקה מונעת, דבר המביא לחיסכון בזמן וכסף. מערכות ניטור מעניקות למפעילים את היכולת לנצל את חיי השירות הארוכים של משאבות באיכות גבוהה באופן מלא.

כתוצאה מכך עלויות תחזוקה אופייניות למשאבות במערכות העברת חום מופחתות בשיעור של עד 50%. מסיבה זו בלבד, מערכות פשוטות אך יעילות אלה משלמות עבור עצמן בתוך פרק זמן קצר ונותנות למפעילים של מערכות העברת חום את הביטחון בידיעה שהכל נמצא תחת שליטה בכל עת.

תצורה אופיינית של משאבת העברת חום עם מערכת בקרהתצורה אופיינית של משאבת העברת חום עם מערכת בקרה

כתבות נוספות

משאבות

משאבות כשאנחנו חושבים על סרט קולנוע שאהבנו במיוחד, אנחנו לרוב

דילוג לתוכן