השימוש של משאבות צנטריפוגליות בתעשייה

כל מי שקשור בכל דרך שהיא לענף התעשייה לא יכול שלא לשים לב שאחד מהאביזרים שנמצאים בשימוש נרחב במיוחד הוא משאבות צנטריפוגליות. משאבות מסוג זה נמצאות בשימושים שונים ומגוונים ועשויות לתת מענה בצרכים שונים, כמו למשל הפרדת חומרים בדרגת ניקיון והפרדה גבוהה מאד.

מערכת הפרדה שכזאת, למשל, מסתמכת על שוני בין תכונות כימיות ופיזיקליות בין החומרים שיש להפריד וכאשר המשאבה מבצעת את פעולתה באים הבדלים אלה לידי ביטוי והחומרים אכן נפרדים וניתן להשתמש בהם בנפרד.

העיקרון הפיזיקלי שעליו מתבססת פעולת המשאבה הוא הכוח הצנטריפוגלי. כוח זה אינו כוח אמתי אלא מדומה. כאשר יימצא גוף מסוים בתנועה מעגלית, ללא קשר למהירות הסיבוב או לאורך קוטר המעגל – יימשך הגוף מכיוון מרכז המעגל והחוצה. על עיקרון זה ניתן להשתית מגוון רחב של משאבות צנטריפוגליות לצורך הפרדת חומרים.

כאשר המשאבה נותנת לגופים או לחומרם שבתוכה כוח וגם מספקת להם סיבוב במהירות גבוהה ניתן להשתמש בפעולה זו לצורך מגוון שימושים בתעשייה.

משאבה צנטריפוגלית תעשייתית

משאבות צנטריפוגליות בתעשייה

משאבות צנטריפוגליות מסתובבות במהירויות שונות בזכות מאיץ המורכב בגוף המשאבה. בזכות מהירות הסיבוב והכוח המועבר לחומר (חומר נוזלי לדוגמא), ניתן לגרום לשאיבת הנוזל והעברתו ממקום אחד לשני או לאורך צינור. כיום ישנם לא מעט סוגים של משאבות צנטריפוגליות המתאימים לשימושים שונים – הפרדת חומרים, שאיבה והעברה של נוזלים או התגברות על פערי גובה בין שני מקומות שדרוש להעביר אליהם חומרים מסוימים. גודל המשאבה ישפיע על הלחץ ועל כמות הנוזלים שתוכל לעבור במשאבה ולאחריה בתוך הצינור.

אין ספק שמאז המצאת המשאבות הצנטריפוגליות חלה הקלה גדולה על תהליכים תעשייתיים רבים וגם ניתן לחסוך כך זמן עבודה רב. כאשר בעל מפעל מסוים יחשוב שמשאבה מסוימת כבר אינה תקינה וכדאי להחליף אותה במשאבה אחרת – עדיף לו קודם לבדוק את האפשרויות מתחום המשאבות הצנטריפוגליות ורק לאחר מכן, במידה ואין התאמה לסוג משאבה שיתאים לתהליך – לחפש משאבה מסוג אחר שתתאים לו.

 

 

כתבות נוספות

משאבות

משאבות כשאנחנו חושבים על סרט קולנוע שאהבנו במיוחד, אנחנו לרוב

דילוג לתוכן