השוואה בין משאבת לובים Boerger למשאבת חילזון

משאבות חילזון ומשאבות לובים (Lobe) שייכות לקבוצת משאבות דחיקה חיובית. 2 סוגי המשאבות בעלות יכולת יניקה עצמית מעומק מקסימלי של 8-9 מטר ובעלות יכולת העברת נוזלים דלילים או סמיכים, נקיים ועם מוצקים.

משאבת לוב

אז איך נבחר בין השתיים ? הבחירה תתמקד בדרישה העיקרית של הלקוח

אם הדרישה לתחזוקה קלה, מהירה וזולה – משאבות לובים של Boerger מתאפיינות בתחזוקה קלה (MIP (Maintenance In Place, מהירה וזולה יותר ממשאבות חלזוניות. קלה ומהירה יותר מבנה המשאבה מאפשר גישה לביקורת והחלפה של כל חלקי המשאבה כולל החלפת אטם מכני מחזית המשאבה ע”י פתיחת 4 ברגים בלבד של מכסה קדמי, מבלי צורך בפירוק המשאבה מהצנרת.

זולה יותר – בעלת חלקי חילוף, זמן תיקון קצר (הפסקת תהליך יצור קצר), כוח אדם של איש אחד מצוות האחזקה , אין צורך בהוצאת המשאבה לתיקון בבית מלאכה חיצוני.
אם הדרישה היא לשטח רצפה קטן יותר – משאבות לובים Boerger היא בעלת מימדים קטנים יותר ממשאבת חילזון ומתאימה יותר להרכבה במתקן קטן, על משאית, הנעה ע”י Drive Shaft של טרקטור ועוד.

אם הדרישה לספיקה של 150-1000 מק”ש – משאבת לובים Boerger תהיה זולה יותר. משאבות חילזון מעבירה מקסימום כ- 250 מק”ש .
אם הדרישה ללחץ גבוה מ-16 בר – משאבת חילזון תעשה את העבודה טוב יותר. במשאבת לובים הלחץ המקסימלי הוא 12-16 בר, בתלות בסוג הנוזל.
אם הדרישה למשאבה זולה בספיקה נמוכה עד כ- 25 מק”ש – משאבת חילזון מתאימה יותר.
אם נדרשת יכולת טובה יותר של מעבר מוצקים – מעבר חופשי של משאבות לובים גדול יותר ממשאבות חלזוניות.
אם נדרשת יכולת בדיקה זמנית של מכלולים פנימיים לצורך היערכות בחלקי חילוף או טיפול – במשאבת לובים הבדיקה מתבצעת במהירות ובקלות ע”י פתיחת 4 ברגים בלבד של מכסה קדמי מבלי לפרק את המשאבה מהצנרת לעומת משאבת חילזון שדורשת פירוק מהצנרת וחליצה קשה של הסטטור מהרוטור.
אם יש סתימה במשאבה – במשאבת לובים פתיחת מכסה קדמי ע”י 4 ברגים בלבד חושפת את כל חלל המשאבה ופתחי צינור יניקה / סניקה לניקוי מהיר וקל מבלי צורך בפירוק צנרת לעומת משאבת חילזון שהניקוי מחלל מרכזי / צד יניקה מתבצע בדרך כלל דרך פתח קטן יחסית וכדי לנקות את פתח הסניקה נדרש לשחרר את המשאבה מהצנרת.

לסיכום

שתי הטכנולוגיות מוכרות שנים רבות, מוכחות ואמינות להעברת מגוון סוגי נוזלים. השיקול בבחירת המשאבה רלוונטי לצרכים.
נשמח לעזור בבחירת המשאבה הנכונה – למידע נוסף וליצירת קשר

לחץ כאן ללמוד אודות סוגי משאבות נוספות שאנו מייבאים

כתבות נוספות

משאבות

משאבות כשאנחנו חושבים על סרט קולנוע שאהבנו במיוחד, אנחנו לרוב

דילוג לתוכן