סוגי בידוד אקוסטי

GEOTEXTIL

זהו מוצר ממוצא טקסטיל אשר ניתן למחזר בשמונים וחמישה אחוזים מהרכבו. מחזור החיים שלו ארוך, המוצר בעל עמידות גבוהה ויכולת מחזור כוללת. יש לו כוח עצום של ספיגת הצליל ועמידות גבוהה ביחס לצמר סלעים הסופג צליל, אשר מאפשר צורות התקנה שונים: עם מסמרים או ברגים (קלאסי) או ע”י הדבקה. ניתן להתקין בקירות, תקרות או חומות; יש להם יכולת גבוהה לספיגת צליל, ואם זה לא מספיק הם מבודדים תרמי גם.

 

צמר סלעים (פיברגלס וצמר סלעים)

צמר סלעים וסיבי זכוכית הם מוצרים בצפיפות נמוכה מטרתם לספוג קול אווירי ויחלישו רעש על ידי המאפיינים של הלוחות, שמרכיבים: קיבולת ספיגה גבוהה של רחשים ואלסטיות. הם עמידים לאש וחומרים דליקים, כך שאם באים במגע עם אש לא מייצרים גזים או אדים רעילים.

צמר סלעים נועדו בעיקר עבור בידוד תרמי, אך מומלץ גם עבור בידוד רעש, הם מסוגלים להקטין את הרעש של משהו רועם על ידי גמישותו, אשר מפזרת את האנרגיה של גלי הקול.

 

בידוד פוליאוריתן

פוליאוריתן הוא חומר שמגיע מן התערובת הכימית של נפט וסוכר. תכונות בידוד טובות, לקצף פוליאוריטן יש יתרונות רבים. מלבד צורת קצף אתה גם יכול למצוא לוחות בגדלים וצפיפויות שונות. פוליאוריתן הוא סוג בידוד פשוט, קל להתקין, וקל משקל. כאשר אתה בוחר להתקין אותו חייב לקחת בחשבון את הצפיפות ואת הנוקשות של הלוחות. אלה אם צפיפות גבוהה יותר מומלצים להתקנה ברצפה, עם פחות צפיפות בתקרה.

 

בידוד אספלט

צלחות אספלט מומלצות לבידוד קול בתדר נמוך. זהו חומר גמיש, אשר סופג “קול פיצוץ” מומלץ גם לבידוד תרמי. ההתקנה של בידוד אספלט הוא די פשוט, יש שתי שיטות להתקין אותו:

הברגה: הלוחות מוכנות להתקנה; להדק אותם על גבס או לתקין אותם על משטח אחר. מומלץ לשמור על ההמשכיות של הלוחות בידוד, חייב שיהיה חפיפה בין לוח שללוח כדי לא לאבד ספיגה אקוסטית. לאחר התקנת הלוחות יש להתקין מעל זה עוד לוח גבס.

הדבקה: שמים שכבה של דבק מגע על הגבס על ידי רולר. באופן דומה, כמו בהברגה שמים את הלוח המבודד מעל שכבת הגבס הראשונה, לאחר מכן שמים שכבת דבק על הלוח בידוד ומעל זה מדביקים את השכבה השלישית של הגבס.

טיפים כלליים:

  • כדי לדעת איזה סוג בידוד צריך להתקין צריך להסתכל ולהתחשב באופי הבנייה, מיקום וכיוון של הבית.
  • אם הקיר שבו אתה מתקין הוא רטוב, יש לייבש חשוב גם לדעת כמה משקל יכול להחזיק הקיר.
  • חשב את גודל הקיר,תקרה והרצפה והזמן את הכמות הנדרשת, בדרך כלל מוכרים לוחות מוכנים במידות סטנדרטיות.
  • הגודל של הלוח תלוי אם הוא בידוד קשה, גמיש, או גליל.
  • כשאתה משתמש בדבר כדי להתקין אותם בדוק שהם לא כוללים חומרים כמו אצטון.
  • רעש מטוסים הן בעצימות נמוכות או בינוניות. בידוד גם זה יגרום לך לשכוח מההטרדות האלה.

 

יש שאלות? צריכים ייעוץ? צרו קשר ונשמח לשוחח 🙂

המאמר נכתב באדיבות ברלין טכנולוגיות בע”מ

כתבות נוספות

משאבות

משאבות כשאנחנו חושבים על סרט קולנוע שאהבנו במיוחד, אנחנו לרוב

דילוג לתוכן