מד לחץ לציוד תעשייתי

מד לחץ הוא אחד מהאביזרים החשובים ביותר הקיימים בענף התעשייה כולו, ללא קשר לתחום העיסוק הספציפי. ישנם לא מעט סוגים של מדי לחץ המתאימים לשימושים תעשייתיים שונים ונבדלים זה מזה בתכונות שונות – טווחי הלחץ שניתן למדוד באמצעותם, חומרי הגלם שמהם הם עשויים, האפשרות למדוד לחצים של חומרים במצבי צבירה שונים ועוד.

מד לחץ – כשמו כן הוא – מודד את הלחץ של האזור או הסביבה שבהם הוא נמצא או לוקח חלק בין אפ מדובר בתהליך תעשייתי, תגובה כימית או מדידה שגרתית.

ישנם לא מעט תהליכים תעשייתיים שחשוב מאד בהם לנטר את הלחץ לאורך כל התהליך, ממש מתחילתו ועד סופו. במידה ומדובר בתהליך שקורה כל הזמן ללא הפסקה – חשוב לקבל מושג על הלחץ של המערכת אחת לכמה דקות או שעות כדי לדעת את הנתונים של המערכת ולוודא שאין חריגות מטווח מותר של לחצים, טמפרטורה או משתנים אחרים.

זו הסיבה שכל מנהל מפעל או בית חרושת חייב לכלול רכישה מושכלת ומתאימה של מד לחץ כאשר הוא מבצע הזמנה של ציוד תעשייתי חדש למפעל שתחת אחריותו.

 

מד לחץ תעשייתי

מה חשוב לדעת על מד לחץ?

כאשר מדובר על תהליך שמתרחש בלחץ גבוה או נמוך במיוחד ייתכן ותהיה לכך השפעה על תהליכים המתרחשים במקביל או בסמיכות, או שחשוב שהעובדים הנמצאים בסמיכות יידעו מה הלחץ. זו הסיבה שמד הלחץ צריך להיות ממוקם במקום בולט ונגיש שמאפשר בדיקה של הלחץ במערכת המדוברת בקלות ובמהירות.

מיקום במקום בולט וברור גם יאפשר לכל עובד להסתכל על מד לחץ דיגיטלי ולגלות תקלה או פגם בפעילותו התקינה. כך אפשר יהיה לטפל בתקלה מהר ככל האפשר וכמובן להתקין את מד הלחץ החלופי במהרה.

מד לחץ הוא אביזר חובה שחייבים שיהיה בכל תהליך תעשייתי או מסחרי. אי אפשר לנחש לחץ ובמקרים מסוימים חריגה מנתוני לחץ מותר עלולה להוות סכנה לכלים, אביזרים או אפילו לחיי אדם – מצב שאסור שיקרה. מד הלחץ בדרך כלל מחובר באמצעים דיגיטליים אלחוטיים לחדר הבקרה וישנו ניטור רציף אחד הנתונים שמד הלחץ אוסף ומשדר.

כך לבטח יישמרו התנאים ההכרחיים בתהליך ולא יהיה סיכון של תוצרי התגובה ולא של מי מהעובדים שיימצא בסמוך. חשוב מאד לשמור על מד לחץ תקין ועל מדי לחץ שיהיו במצב הכן למקרה של תקלה והחלפה דחופה.

 

ניתן ליצור קשר למידע נוסף וייעוץ, נשמח לשוחח.

כתבות נוספות

משאבות

משאבות כשאנחנו חושבים על סרט קולנוע שאהבנו במיוחד, אנחנו לרוב

דילוג לתוכן