השימוש של מפוחים תעשייתיים בתעשייה

כל הליך תעשייתי כולל מרכיבים שונים, חלקם גדולים וחלקם קטנים. עם זאת, לכל אחד מהם תפקיד מפתח חשוב בהצלחת הפעילות. כאשר מדובר בפעילות מורכבת של ייצור, קו ייצור או עבודה עם חומרים עדינים ואפילו מסוכנים, כל כלי המשמש לניקוי הסביבה וכן איסוף של שרידי חומרים בנקודה אחת לשם ניקוי האוויר וליציר סביבה בטיחותית עבור העובדי והמבקרים במקום.

המפוח החשמלי משחק תפקיד חשוב ביותר ביצירת תנאי עבודה נאותים במגוון רחב של מוסדות תעשייתיים. נעבור על מספר נקודות שחשוב לדעת על השימוש במפוחים במפעלים השונים.

השימושים של מפוחים

השימוש העיקר של מפוחים בסביבה התעשייתי, הוא יצירת תנועת אוויר מספקת על מנת להחליף את ההרכב של האוויר הנמצא ברגע נתון באזור כלשהו של המפעל. הצורך הזה עשוי להתעורר כל פרק זמן קצוב, או להידרש באופן קבוע – בהתאם לפעילות של המפעל.

כמו כן, הפעילות של המפוח נקבעת לפי כיווני אוויר, האם יש להעביר את האוויר אך ורק לכיוון אחד, או לשניים, כמה יציאות אוויר יש בכל שטח סגור של המפעל ועוד. בשוה התחתונה, השימוש של מפוח הוא די מובן ויחידני, אך דרכי המימוש הספציפיות שלו עשויות להשתנות בהתאם לנסיבות.

סוגי מפוחים

באופן כללי, מפוחים תעשייתיים מתחלקים לשני סוגים ספציפיים: מפוחים רדיאליים, ומפוחים ציריים. ההבדל בין השנייה נעוץ בזרימת האוויר – הרדיאלי מעביר את האוויר בצורה מעגלית, בעוד המפוחים הציריים “מעיפי” את האוויר בצורה ישרה.

מלבד הבדלים עקרוניים אלה, המפוחים נבדלים גם בגודל, מהירות הסיבובים והמיקום. בסופו של דבר, חשוב מאוד להתאים את המפוח לשימוש הספציפי. לשם כך, יש לפנות למומחים בתחום התעשייתי, המיומנים ליצור את ההתאמה המושלמת לצרכים של המפעל, וכן לתנאי הבטיחת החשובים ביותר בכל תחום ספציפי.

ההבדלים בשימושים של המפוחים בתחומים התעשייתיים השונים

כאשר בעלי מפעלים בוחרים מפוחים, יש להתחשב בצרכים הספציפיים של התחום. לדוגמא, לעיתים יש צורך במפוח על מנת לנקות את האוויר מחלקיקים שנזרקים לתוכו במהלך ההליך התעשייתי. לחילופין, במקרים אחרים הצורך העיקרי הוא לנקות את האוויר ה”רגיל” מחלקיקים שעשויים להיות מזיקים ופוגעניים עבור החומרים הנמצאים במקום התעשייתי (דוגמא – בתעשיות בתחום הביוליטכולוגי).

במקרים מסויימים המפוח משמש יייצור מסוגים שונים וידרוש התאמות מיוחדות בכל יחידה. על מנת ליצור את הפיתרונות היעילים ביותר עבור תנועת אוויר תקינה ונכונה בכל מוסד תעשייתי ובכל מפעל המבצע עבודות מסוגים שונים – מקצועיות והיכרות מעמיקה בעולם האיוורור התעשייתי.

כתבות נוספות

משאבות

משאבות כשאנחנו חושבים על סרט קולנוע שאהבנו במיוחד, אנחנו לרוב

דילוג לתוכן