איך לבנות חדר קירור לעסק שלך?

חדר קירור הוא אחד האלמנטים החשובים בכל עסק המחזיק ברשותו מגוון פרטים אותם יש לאחסן בתנאי קירור מסוימים, בין אם מדובר על עסק חקלאי, קמעונאי, מוסדות פרטיים או ציבוריים, אולמות אירועים, סופר מרקטים, מעבדות, בתי חולים ועוד מגוון תעשיות שונות.

בניית חדר קירור נעשית על ידי חברות ייעודיות לכך אשר מחזיקות ברשותן ידע וכלים וצורך בניית החדר בצורה הטובה ביותר, שהרי נדרשת עבודה מרובה ומקצועית אשר תכיל רמת אטימות אופטימאלית, טמפרטורה מסוימת המותאמת למוצרים, גודל רלוונטי ועוד מגוון תנאים אחרים בהתאם לדרישת הלקוח.

חדרי קירור

כיצד מתכננים חדרי קירור?

תכנון חדר קירור היא עבודה אשר מבצעים מהנדסים ובעלי מקצוע שונים המתמחים בתחום זה. בעת הקמת חדר הקירור יש צורך לתכנן מראש את החדר על ידי שרטוט או הדמיה תלת מימד ולקחת בחשבון את המאפיינים הדרושים לצורך ביצוע המשימה.

כמו למשל – אילו מוצרים יהיו מאוחסנים בחדר הקירור, מהו נפח המוצרים הנדרשים לאחסון בחדר הקירור, הטמפרטורה הרצויה, גודל השטח העומד לטובת הקמת חדר הקירור, תשתיות הקיימות ועוד.

ככל שהשטח המוקצה לטובת הקמת חדר הקירור יהיה גדול יותר, כך ניתן יהיה להתקין מקררים חזקים יותר. כמו כן, בתהליך הקמת חדר הקירור ישנה חשיבות רבה לתנאים הספציפיים של המקום המוקצה, אם זה מבחינת מגבלות פיזיות שמאפיינות את המקום ומיקומן של מערכות החשמל והצנרת בחלל המוקצה וכו’.

בעת התקנת חדר קירור יש כמה דברים שיש לשים עליהם דגש

מערכת פיקוד ובקרה

מערכת זו מאפשרת שליטה מלאה על טמפרטורת החדר בכל זמן נתון, על מנת שהפריטים המאוחסנים יישמרו בטמפרטורה מסוימת.

לפרטים נוספים על בקרת טמפרטורה לחץ כאן

דלתות חדרי הקירור

דלתות של חדר קירור מאופיינות בצירים טרומים עם שיטה המאפשרת את הרמת הדלת כדי למנוע את שחיקת הגומי עם השנים בתחתי הדלת. כמו כן, יש צורך להתקין דלת בעלת סגירה הרמטית עם מנגנון פתיחה פנימי לצורך שמירה על בטיחות העובדים.

ארגזי הקירור בחדר

ארגזי הקירור צריכים להיות בנויים מפאנלים כפולים ובעלי בידוד העשוי מפוליאוריטן מוקצף לשמירה מיטבית של איטום ובידוד החדר.

כתבות נוספות

משאבות

משאבות כשאנחנו חושבים על סרט קולנוע שאהבנו במיוחד, אנחנו לרוב

דילוג לתוכן