שינויים ושיפורים במשאבות חלזוניות מונו ALLWEILER

שינויים ושיפורים במשאבות חלזוניות מונו (Mono) 

מאמר מאת מתי דה הס, ראש מחלקת משאבות בברלין טכנולוגיות

משאבות חלזוניות נפוצות מאוד ביישומים הקשורים לנוזלים דלילים וצמיגים בלחצים גבוהים יחסית ולנוזלים לא הומוגנים.

בשנים האחרונות פותחו מספר אמצעים חדשים על מנת לאפשר העברה טובה יותר של הנוזלים, ביצועים משופרים, הארכת חיי המשאבה ואחזקה קלה יותר.

סטטור משופר בעל עובי דופן אחיד

עובי הגומי זהה לאורך כל הסטטור ובכל נקודה.

יתרונותיו של סטטור מסוג זה הם:

  • פיזור טוב ואחיד יותר של החום בגומי, המאפשר בכך שחרור חום אחיד אשר מאריך את חיי הגומי ומשפר את ביצועי המשאבה.
  • חסכון בעלות, בייחוד כשמדובר בסוגים יקרים של אלסטומרים כמו Viton או Silicon
  • מומנט התנעה נמוך יותר בשל שקיעה קטנה יותר של הרוטור בסטטור.
  • אפשרות לקבלת לחץ גבוה יותר לכל דרגה 12 בר במקום 6 בר בסטטור סטנדרטי.

משאבות  משאבה חלזונית

רוטור חלול למשאבות גדולות

רוטור חלול נגרם מהקושי בעבודה במשאבות גדולות עם סטטור מלא כתוצאה ממשקל גדול.

יתרונות הרוטור החלול הינם:

  •  משקל קל יותר באופן משמעותי ממכלול המשאבה – הרמה ותמרון.
  •  משקל קל יותר באופן משמעותי מרוטור מלא – עלויות משלוח נמוכות יותר לפריט בודד.
  •  נדרש מומנט סיבובי קטן יותר – פחות עומס על המנוע ובדפנות המשאבה.
  •  משקל סטטי קל על הגומי במצב של עצירת משאבה – אורך חיים גדול יותר של הסטטור.
  •  אחזקה – פרוק והרכבה קלים יותר.

משאבותמשאבות חלזוניות

אטם חבלים חצוי

בגלל שהחלל המאפשר גישה באזור אטם החבל הינו קטן התעורר הצורך בפתרון קל יותר להחלפת האטם.

מבנה הטבעת החצויה מאפשרת פרוק והרכבה קלים ומהירים של הטבעת, ובכך מתאפשרת גישה נוחה לטיפול באטם החבלים והאחזקה קלה ומהירה יותר.

mono6mono5

חיבור מהיר של ציר המנוע למשאבה

הרכבת מנוע למשאבה כרוכה בהתאמה מדויקת בין הצירים על מנת לא ליצר עומסים שהמיסבים לא תוכננו עבורם.

מחבר קוני מיושם במשאבות במבנה מונובלוק.

יתרונות השיטה :

  • מהירות הרכבה ופירוק ללא צורך בשיוור הצירים.
  • קלות הרכבה.
  • אין צורך בשגם.

 

mono4

מוט מקשר בעל קוטר אמצעי גדול

בתעשיית השפכים אפשר למצוא הרבה פעמים חוטים ושערות שנכרכים על הציר ויוצרים חסימה למעבר.

הגדלת הקוטר המרכזי של מוט המקשר מקשה על החוטים והשערות להתלפף על הציר ובכך נמנעת סתימה.

mono7

לסיכום, למרות שעיקרון הפעולה של המשאבה החלזונית נשאר ללא שינוי, הרי שהיצרנים שוקדים באופן מתמיד על פיתוח שיפורים למשאבות הקיימות ואנחנו צפויים לראות שיפורים נוספים בהמשך. מחלקת המשאבות בברלין טכנולוגיות נמצאת בקשר שוטף עם יצרנים מובילים של משאבות חלזוניות. נמשיך לעדכן אתכם לגבי התפתחויות נוספות בעתיד ככל שהטכנולוגיה תתקדם ותשפר את ביצועי המשאבות כמו את אמינותן לאורך השנים. אם יש לכם שאלות או בקשות למידע נוסף נשמח לעמוד לרשותכם במייל maty@berlintech.co.il או בטלפון 073-7597171

למעבר לעמוד המשאבות שלנו לחץ כאן

Related Posts